Flyttagen !

Möbelhämtning på Spotify

I detta blogginlägg ska allra först hyllas samt tackas de som hjälpt till under flytt, tack! Dessutom ett stort tack till Spotify som generöst donerat möbler till vårt nya kontor på Hantverksgatan. Flytten började så smått i torsdags förra veckan då vi, förundrande, fick en tur av Spotifys kontor. Låt mig vara ärlig, vi är inte riktigt där (än). Här snackar vi tv-spelsrum, pingisrum, ett överflöd av frukt, och framförallt, vackra snittblommor.  Turen avslutades med att vi kom till deras möbelförråd där vi fick, likt barn i en godisbutik, plocka åt oss vad vi önskade. På fredagen hämtades dessa möbler med hjälp av Anders & Bengt, tack! Vår nya hyrevärd, Joakim, tyckte det var oerhört mycket möbler som baxnades in på våra nya ungefär 100 kvm. Ja, det är en del möbler. Men det kommer bli mysigt! Och framförallt kommer det att bli plats för er, kära medlemar. Inte för att det inte funnits plats innan (finns det hjärterum …) men nu är vi lite stoltare att kunna bjuda in er på en spontanfika.Axel & Suzan flyttar
Bengt och jag passade även på att ta en vända till IKEA där vi införskaffade koppar och annat smått & gott, allt för att ni ska kunna komma på den där fikan som vi ju förstår att ni längtat efter, och denna gång inte längre under jord i en källare utan i en fantastiskt ljus lokal med det som vi alla enades var det viktigaste för vårt kontor, stuckatur (i alla fall enades vi alla om det i mitt huvud).
Nu med möblerna lite mer på plats (hoppas jag eftersom jag hållt mig undan i några dagar och litat till er som inte har tummen precis mitt i handen) så kommer vi nog sitta nästan lika trångt som förut, och vi måste kanske inse att det nog är vad vi gillar. Dock kan vi alla njuta av stuckaturen och den höga takhöjden. Om du vill njuta tillsammans med oss, ring eller skicka iväg ett mejl. Alternativt banka på dörren om du vill vara extra spontant och glömt mobilen hemma. Det kan ju hända.
Vi ser fram emot att bjuda på fika i vårt nya kontor! 

1 tanke om “Flyttagen !

Comments are closed.