Verksamhetschef

Jan Ainali
Jan Ainali. Foto: Holger Motzkau. Licens: CC-BY-SA-3.0

Oj, då var det äntligen dagen med stort D. I december rekryterades jag av HR-kommittén till att bli verksamhetschef på Wikimedia Sverige och nu är det dags för mig att tillträda tjänsten. Ända sedan föreningens grundande har jag hjälpt till eller varit med i styrelsen, i rollerna som sekreterare, kassör, ordförande och vanlig styrelsemedlem. Med tiden har jag alltså fått en mycket god förståelse för föreningen och verksamheten. Så även om det är första formella dagen på jobbet så har jag på sätt och vis redan fem års arbetslivserfarenhet. I rollen som verksamhetschef är min största uppgift att se till att få de andra anställdas arbete att löpa så smidigt som möjligt. Det kommer att innebära en hel del koordinering, planering, rapportering och sökande av medel från externa parter. Under det senaste året har jag sett vad våra nyrekryterade medarbetare har åstadkommit och det är med stor glädje över deras energi och kompetens som jag glatt hoppar in i denna roll.

Jag vill passa på att säga att alla är alltid välkomna att hälsa på oss på kontoret. Vi kommer att försöka ha en utlyst öppet-hus-dag framöver men vänta för allt i världen inte på den utan dyk in närhelst det passar er.