Ny ekonomiassistent

Evelina_Bang

Jag heter Evelina Bång och gillar att strukturera och tillgängliggöra information. Därför är jag glad över att sedan april 2017 få arbeta deltid som ekonomiassistent på Wikimedia Sverige.

Mitt intresse för att tillgängliggöra information fick mig att studera till språkkonsult. En språkkonsult arbetar med att se till att information, särskilt skriven sådan, är begripligt för mottagaren. Förutom att arbeta med text trivs jag med att strukturera, se till att papper hamnar på rätt plats och pricka av checklistor – egenskaper som är till nytta för en ekonomiassistent. I mitt arbete kommer jag att hantera post och dokument, ha kontakt med Wikimedias redovisningsbyrå, göra inköp av kontorsmaterial med mera.

Min tidigare erfarenhet av Wikimedia kommer till stor del från att jag sommaren 2016 deltog i Wikipedialägret som anordnades i Molkom. Jag gjorde under lägret mina första redigeringar på Wikipedia. Efter lägret har jag fortsatt att redigera så smått och vill gärna utvecklas. Att lära sig nya saker och dela med sig av kunskap till andra är en förutsättning för utveckling för individen såväl som samhället. Därför ställer jag mig bakom Wikimedias syfte och ser fram emot att få delta i organisationens arbete för fri kunskap.

Kommentera

